Zapomněli jste v autobuse IDZK peněženku, osobní doklady nebo třeba nákup? V takovém případě co nejdříve kontaktujte centrální dispečink KOVEDu na telefonním čísle 573 775 410.
Dispečer bude požadovat několik základních informací o vás, například jméno, příjmení, telefonní číslo nebo e-mail, popis ztracené věci a informace o spoji. Následně zvolí nejefektivnější postup.
- Pokud je autobus stále ve službě, pokusíme se spojit s řidičem a ztrátu co nejdříve prověřit. V takovém případě se můžeme s řidičem domluvit na osobním předání například při cestě zpět nebo na ponechání věci třeba v některé informační kanceláři. Pokud se věc ve vozidle nenajde, budeme vás o této skutečnosti neprodleně informovat.
- Může se stát, že se nám nepodaří řidiče kontaktovat napřímo. V takovém případě hlášení ztráty předáme e-mailem dispečerům dopravce k prověření. Dopravci mají následně pět pracovních dní na prověření ztráty. Stejný postup se volí i v případě, že ztrátu nahlásíte našim pracovníkům s časovým prodlením.
- Mějte prosím na paměti, že řidič nemá během jízdy na lince čas prověřovat vaši ztrátu. Dle platné legislativy řidič linkového autobusu nesmí cestou telefonovat. Řidiči nás obvykle kontaktují z konečné stanice linky, která se může nacházet i na druhém konci kraje. Věřte, že naši pracovníci udělají vše pro to, aby se vám věc vrátila do rukou co nejdříve. Bohužel však ne vždy se ztracená věc najde.
- Při čekání na prověření ztráty buďte prosím trpěliví. Dispečeři mohou řešit například dopravní situaci či jiné problémy, každopádně se ztrátě pokusí věnovat co nejdříve.
- V případě, že zapomenete něco ve vlaku, budete vždy odkázáni přímo na daného dopravce, v případě Českých drah na infolinku 221 111 122 a v případě dopravce ARRIVA vlaky na infolinku 725 100 725.
Upozorňujeme, že řidiči, dispečeři ani dopravci nenesou za ztracenou věc odpovědnost, nicméně uděláme vše pro její úspěšné nalezení.
Komunikace s dopravci probíhá v pracovních dnech v provozní době jejich dispečinků.