Nastavení soukromí a cookies

Souhlasem se sdílením dat nám poskytnete informace, které potřebujeme pro zlepšování, analýzu a marketing napříč těmito webovými stránkami. Dále souhlasíte s předáním údajů třetím stranám a mimo EU. Prohlašujeme, že Vámi poskytnuté informace jsou zabezpečeny proti zneužití.

Nastavení soukromí a cookies

Souhlasem se sdílením dat nám poskytnete informace, které potřebujeme pro zlepšování, analýzu a marketing napříč těmito webovými stránkami. Dále souhlasíte s předáním údajů třetím stranám a mimo EU. Prohlašujeme, že Vámi poskytnuté informace jsou zabezpečeny proti zneužití.

Dejte nám prosím vědět, která data nám a našim partnerům dovolíte zpracovat.


Technická data

Trvale zapnuto

Webové stránky potřebují technická data pro správné fungování. Bez těchto dat by nebylo možné například vyhledávat, přehrát video nebo dokončit objednávku v e-shopu.

Analytické a statistické údaje

Analytické a statistické údaje nám pomáhají pochopit, jaké funkce jsou vaše oblíbené, co nám na webu nefunguje, jaké zařízení pro prohlížení stránek používáte a mnoho dalších.

Přejít na obsah stránky

Desatero cestujícího

Jak a kde si koupit jízdenku, jak a kde se odbavit, jak zaplatit jízdné, aby vaše cesta proběhla bez problémů?
Na tyto otázky najdete odpověď v základním Desateru cestujícího.

 

Cestující je povinen se při nástupu do vozidla odbavit. V případě autobusových linek provádí odbavení řidič vozidla. V případě vlakových linek provádí odbavení pověřená osoba, není-li stanoveno jinak (například samoobslužný způsob odbavení cestujících).

V autobuse si cestující zakoupí jízdenku při nástupu do vozidla u řidiče. Při cestování vlakem si cestující jízdenku zakoupí v pokladně na nádraží, případně on-line v aplikaci Můj vlak, na e-shopu Českých drah, společnosti Arriva vlaky či One Ticket, nebo na portálu IDOS.

Pokud cestující nastupuje do vlaku ve stanici, kde není obsazená pokladna, zakoupí si jízdní doklad po nástupu u pověřené osoby dopravce (průvodčího), a to bez přirážky, případně on-line v aplikaci Můj vlak, na e-shopu Českých drah, společnosti Arriva vlaky či One Ticket, nebo na portálu IDOS.

V případě, že cestující vyžaduje nárok na slevu z jízdného, má povinnost předložit platný průkaz prokazující nárok na slevu, a to bez vyzvání. V opačném případě nemá cestující nárok na slevu a bude odbaven za plné jízdné.

Cestující je povinen si zkontrolovat, že mu byl vydán jízdní doklad na správnou trasu, případně se správnou slevou, na niž má nárok, a že zaplatil částku uvedenou na jízdním dokladu. Za správnost údajů na jízdním dokladu zodpovídá cestující.

Případnou reklamaci je nutné řešit na místě, na pozdější reklamace nebude brán zřetel.

Platbu jízdného může cestující provést v hotovosti, bankovní kartou, mobilním telefonem (Apple/Google Pay) nebo kartami Zetka a ODISka.

Při platbě v hotovosti u řidiče nebo u pověřené osoby dopravce je třeba, aby cestující platil mincemi nebo bankovkami adekvátní hodnoty.

Cestující je povinen mít jízdenku u sebe po celou dobu jízdy i při vystupování z vozidla a na výzvu pověřené osoby se jízdenkou (včetně platného průkazu prokazujícího nárok na slevu, pokud je nárok na slevu uplatněn) prokázat. V opačném případě se vystavuje riziku sankce.

Pokud má cestující zakoupeno časové jízdné, provede kontrolu platnosti jízdného po přiložení karty Zetky (ODISky) ke čtečce řidič v autobusu nebo pověřená osoba dopravce ve vlaku. Cestující s platným časovým jízdným neobdrží tištěnou jízdenku. V případě přepravní kontroly ověří pověřená osoba dopravce platnost časového jízdného přiložením karty Zetka (ODISka) ke čtečce.

Zavřít vyhledávání

Vyhledávání

Zavřít mobilní menu
Rezervace