Nastavení soukromí a cookies

Souhlasem se sdílením dat nám poskytnete informace, které potřebujeme pro zlepšování, analýzu a marketing napříč těmito webovými stránkami. Dále souhlasíte s předáním údajů třetím stranám a mimo EU. Prohlašujeme, že Vámi poskytnuté informace jsou zabezpečeny proti zneužití.

Nastavení soukromí a cookies

Souhlasem se sdílením dat nám poskytnete informace, které potřebujeme pro zlepšování, analýzu a marketing napříč těmito webovými stránkami. Dále souhlasíte s předáním údajů třetím stranám a mimo EU. Prohlašujeme, že Vámi poskytnuté informace jsou zabezpečeny proti zneužití.

Dejte nám prosím vědět, která data nám a našim partnerům dovolíte zpracovat.


Technická data

Trvale zapnuto

Webové stránky potřebují technická data pro správné fungování. Bez těchto dat by nebylo možné například vyhledávat, přehrát video nebo dokončit objednávku v e-shopu.

Analytické a statistické údaje

Analytické a statistické údaje nám pomáhají pochopit, jaké funkce jsou vaše oblíbené, co nám na webu nefunguje, jaké zařízení pro prohlížení stránek používáte a mnoho dalších.

Přejít na obsah stránky

Reakce na zavádějící tvrzení provozního ředitele Jana Širce ze společnosti Z-Group bus (dříve ČSAD Vsetín).

 

 

Na kanálu YouTube se dne 12. a 17. ledna objevila videa regionální TV k problematice nových jízdních řádů ve městě Vsetíně a okolí.

Moderátorka vede rozhovor s provozním ředitelem ČSAD Vsetín, panem Janem Šircem. Ten ve videu uvádí některé nepřesné, místy až zavádějící informace, které se týkají společnosti KOVED a které níže uvádíme na pravou míru.  Jen podotýkáme, že KOVED řeší krajské linky autobusů, nikoliv vsetínské MHD, která je v gesci města Vsetína a pro město ji provozuje Z-Group bus.

1) V prvním videu zaznělo, že krajské linky autobusů nezajíždějí do průmyslové zóny (Zbrojovky).
- Tato informace je nepravdivá. Na směny, a ze směn, začínající a končící v pracovní dny kolem 6., 14. a 22. hodiny jsou vedeny vždy 3 spoje, na směnu v 18 hodin je veden jeden spoj.
- Všechny tyto spoje jsou vedeny až do zastávky Jasenice XV, která je na úplném konci průmyslové zóny a je přístupná veřejnosti.

2) Kraj redukoval počty linek
- Úprava linek vycházela z analýzy, která vznikla v únoru 2020, tedy ještě před covidem, kdy jezdilo za poslední dobu nejvíce cestujících. Ve špičce bylo na spojích do Jasenic cca 120 cestujících. Nejvíce bylo cca 140 cestujících. Kapacita běžného autobusu je cca 45 míst k sezení. Při 3 spojích vedených na směnu je tedy 135 sedících cestujících, což převyšuje běžnou poptávku před „korona krizí“. Momentálně evidujeme zhruba 70 cestujících v ranní špičce, z čehož vyplývá, že nabídka míst k sezení, převyšuje poptávku o cca 100 %.

3) V reportáži zaznělo, že velmi problematický, přeplněný, je spoj MHD, linka číslo 1 s odjezdem v 13.50 z Jasenic. Jako jeden z důvodů tohoto stavu p. Širc uvedl, že kraj zrušil souběžný linkový spoj.
- Tato informace je lichá, protože krajské autobusy před 14. hodinou nejezdily tuto trasu ani dříve, kdy problém s přeplněnosti spoje nebyl.

4) Příměstské spoje ujíždí MHD přepravující cestující ze Zbrojovky…
- Tyto cestující přepravujeme pomocí výše uvedených spojů, na které ostatní příměstské linky navazují. Na společném jednání (město Vsetín, KOVED, Z-Group bus), které se konalo dne 21. 1. 2021 však bylo dohodnuto, že jak KOVED, tak Z-Group bus posunou odjezdy některých spojů. V případě KOVEDu se jedná o dva spoje.

5) Pan Širc ještě uvádí, že jízdní řády příměstské dopravy jim byly zaslány dne 22. 12. 2020.
- Jízdní řády příměstské dopravy byly zaslány městu Vsetín už dne 10. 11. 2020. Dne 22. 12. 2020 obdržel dopravce již jejich finální verzi pro rok 2021.
- Jízdní řády zaslané městu v listopadu sice nebyly definitivní, ale od té doby doznaly pouze kosmetických změn u části linek, Vsetína se však změny prakticky nedotkly.

Zavřít vyhledávání

Vyhledávání

Zavřít mobilní menu
Rezervace