Nastavení soukromí a cookies

Souhlasem se sdílením dat nám poskytnete informace, které potřebujeme pro zlepšování, analýzu a marketing napříč těmito webovými stránkami. Dále souhlasíte s předáním údajů třetím stranám a mimo EU. Prohlašujeme, že Vámi poskytnuté informace jsou zabezpečeny proti zneužití.

Nastavení soukromí a cookies

Souhlasem se sdílením dat nám poskytnete informace, které potřebujeme pro zlepšování, analýzu a marketing napříč těmito webovými stránkami. Dále souhlasíte s předáním údajů třetím stranám a mimo EU. Prohlašujeme, že Vámi poskytnuté informace jsou zabezpečeny proti zneužití.

Dejte nám prosím vědět, která data nám a našim partnerům dovolíte zpracovat.


Technická data

Trvale zapnuto

Webové stránky potřebují technická data pro správné fungování. Bez těchto dat by nebylo možné například vyhledávat, přehrát video nebo dokončit objednávku v e-shopu.

Analytické a statistické údaje

Analytické a statistické údaje nám pomáhají pochopit, jaké funkce jsou vaše oblíbené, co nám na webu nefunguje, jaké zařízení pro prohlížení stránek používáte a mnoho dalších.

Přejít na obsah stránky

Představujeme práci kontrolního oddělení

Zajímá vás, proč můžete v autobuse potkat revizory, přestože jsou cestující odbaveni u řidiče? Dnes vám tedy přiblížíme činnost našeho kontrolního oddělení.

 

Kontrolní činnost konáme kvůli revizi správnosti odbavení cestujících řidičem. Může se totiž stát, že řidič vám vydá nesprávný jízdní doklad. Vždy mějte na paměti, že jste povinni si údaje na jízdence překontrolovat ihned po vydání a v případě nesrovnalostí jízdenku neprodleně reklamovat. Po převzetí si za jízdní doklad odpovídáte sami a případné udělení přirážky k jízdnému se bude vztahovat na vás. Pracovníci kontroly však každý takovýto případ individuálně posoudí.

Někdy nastávají i situace, kdy řidič za pochybení cestujícího nemůže. „Jedná se zpravidla o cílené přejetí cestujícího do úseku, který nemá zaplacen, o jízdu s padělaným dokladem na slevu či úplně bez něj a podobně. V takovýchto případech je udělení přirážky k jízdnému na místě,“ říká supervizor centrálního dispečinku Matěj Klečka a dodává: „Často se setkáváme i s případy, kdy cestující nemá jízdní doklad vůbec. I tyto případy však naši pracovníci posuzují individuálně." 

Kontrola cestujících však není na prvním místě v seznamu povinností pracovníků kontroly. Pracovníci naší společnosti provádějí především dopravní kontroly. Kdo se již v autobuse s kontrolou setkal, tak jistě ví, že s sebou nosíme pevné desky plné nejrůznějších dokumentů a při průchodu vozem je vyplňujeme. Jedná se o takzvanou kontrolu dodržení standardů IDZK, kdy jsou dopravci povinni vybavit své autobusy podle přesně stanoveného manuálu. Jmenovitě se jedná o čistotu ve voze, ústrojovou kázeň, hlášení zastávek, aktuální informační panely, ceník… Kontrolní seznam obsahuje na 30 nejrůznějších položek. „Dále pak při kontrole standardů IDZK probíhá kontrola zastávek, autobusových nádraží, kontrola včasného přistavení vozidel ve výchozí zastávce a podobně. Čas od času také stojíme na výstupním stanovišti a konáme kontrolu cestujících při výstupu z autobusu,“ říká dále Matěj Klečka. 

„Cestujícím se zakazuje za jízdy mluvit na řidiče,“ hlásají cedule ve vozidlech. Jaktože tedy pracovníci kontroly mohou na řidiče mluvit? Protože pracovníci kontroly jsou takzvanými pověřenými osobami, prokazující se služebním průkazem, na které se právě toto pravidlo nevztahuje. Pracovníci kontroly jsou také plně k dispozici pro informování řidiče přímo na lince. Mnohdy pracovníky posíláme ke konkrétním řidičům právě za tímto účelem – především poradenským. 

S přepravní a dopravní kontrolou se můžete setkat i ve vlaku. Od září letošního roku tyto kontroly probíhají systematicky stejně jako u autobusů. Potkat nás tak můžete prakticky kdekoliv, na celém území Zlínského kraje a na linkách IDZK v krajích sousedních. 

Zavřít vyhledávání

Vyhledávání

Zavřít mobilní menu
Rezervace