Nastavení soukromí a cookies

Souhlasem se sdílením dat nám poskytnete informace, které potřebujeme pro zlepšování, analýzu a marketing napříč těmito webovými stránkami. Dále souhlasíte s předáním údajů třetím stranám a mimo EU. Prohlašujeme, že Vámi poskytnuté informace jsou zabezpečeny proti zneužití.

Nastavení soukromí a cookies

Souhlasem se sdílením dat nám poskytnete informace, které potřebujeme pro zlepšování, analýzu a marketing napříč těmito webovými stránkami. Dále souhlasíte s předáním údajů třetím stranám a mimo EU. Prohlašujeme, že Vámi poskytnuté informace jsou zabezpečeny proti zneužití.

Dejte nám prosím vědět, která data nám a našim partnerům dovolíte zpracovat.


Technická data

Trvale zapnuto

Webové stránky potřebují technická data pro správné fungování. Bez těchto dat by nebylo možné například vyhledávat, přehrát video nebo dokončit objednávku v e-shopu.

Analytické a statistické údaje

Analytické a statistické údaje nám pomáhají pochopit, jaké funkce jsou vaše oblíbené, co nám na webu nefunguje, jaké zařízení pro prohlížení stránek používáte a mnoho dalších.

Přejít na obsah stránky

Novinky v jízdních řádech: Co nás čeká na železnici?

Nové vlakové soupravy, jízdenkové automaty, zrychlené autobusové spojení s Brnem, optimalizace jízdních řádů, kombizóny pro pravidelné cestující, mobilní aplikace… V roce 2024 čeká cestující na linkách Integrované dopravy Zlínského kraje (IDZK) řada novinek, které jim zpříjemní, usnadní i zrychlí cestování. Některé z nich začnou platit už od neděle 10. prosince letošního roku.


Železniční linky


„Neděle 10. prosince je dnem, kdy celostátně dochází ke změnám v jízdních řádech. My toto datum využijeme k zavedení některých novinek na železničních tratích, které cestující jistě ocení,“ říká Martin Štětkář, jednatel společnosti Koordinátor veřejné dopravy Zlínského kraje, s.r.o. (KOVED), která provoz regionální železniční i autobusové dopravy organizuje. „Nejviditelnější změnou bude od tohoto data návrat moderních souprav RegioShark na trať 331 Otrokovice–Zlín–Vizovice, kde zajistí všechny spoje,“ slibuje Martin Štětkář a doplňuje: „Na linku S9 na trati 330 Přerov–Břeclav pak budou do konce roku 2024 nasazeny zcela nové soupravy RegioPanter.“

Další novinkou v železniční dopravě bude zpravidelnění spojení na trati 303 Kojetín – Valašské Meziříčí – Rožnov pod Radhoštěm, kdy v úseku Kroměříž – Bystřice pod Hostýnem budou ve špičce vlaky jezdit v půlhodinových intervalech a v Hulíně budou navázány na dálkovou dopravu. Vlaky do/ze Zborovic pojedou přímo do/z Hulína na přestup s dálkovou dopravou, ve špičce pak až z/do Bystřice pod Hostýnem. V ranní špičce budou přidány spoje na trati 331 Otrokovice–Zlín–Vizovice a na trati 341 v úseku Bylnice–Bojkovice. Ve špičkách pracovních dnů budou zavedeny spěšné vlaky Staré Město – Otrokovice–Hulín–Přerov–Olomouc a zpět doplňující spoje linky R13 Moravan do hodinového taktu. V odpolední špičce budou na nové spěšné vlaky ve Starém Městě navazovat přípoje do/od Hodonína a Brna a také ve směru do/z Uherského Hradiště.

Velkou novinkou na železnici pak bude změna odbavení cestujících, kteří nastupují do osobního nebo spěšného vlaku ve stanicích s neobsazenou pokladnou. Zatímco doposud jim jízdenku prodal až během cesty vlakový personál, nově budou všechny vlakové soupravy vybaveny jízdenkovými automaty. Cestující si tak od ledna budou zvykat na to, že si jízdenku zakoupí ihned po nástupu do vlaku. Automaty budou přijímat hotovost, stejně jako platební metody Apple Pay a Google Pay, bankovní kartu nebo kartu Zetka. Kromě nákupu jízdenek v automatech bude samozřejmě stále možné k nákupu vlakových jízdenek v tarifu IDZK využívat i mobilní aplikaci Českých drah Můj vlak. Jízdenky z této aplikace jsou platné ve spojích jak Českých drah, tak Arrivy.

Podrobnosti k novinkám v Integrované dopravě Zlínského kraje najdete v prezentaci z tiskové konference: https://idzk.info/tk/prosinec23/IDZK_tiskova_konference_2023-12.pdf


 

Zavřít vyhledávání

Vyhledávání

Zavřít mobilní menu
Rezervace