Nastavení soukromí a cookies

Souhlasem se sdílením dat nám poskytnete informace, které potřebujeme pro zlepšování, analýzu a marketing napříč těmito webovými stránkami. Dále souhlasíte s předáním údajů třetím stranám a mimo EU. Prohlašujeme, že Vámi poskytnuté informace jsou zabezpečeny proti zneužití.

Nastavení soukromí a cookies

Souhlasem se sdílením dat nám poskytnete informace, které potřebujeme pro zlepšování, analýzu a marketing napříč těmito webovými stránkami. Dále souhlasíte s předáním údajů třetím stranám a mimo EU. Prohlašujeme, že Vámi poskytnuté informace jsou zabezpečeny proti zneužití.

Dejte nám prosím vědět, která data nám a našim partnerům dovolíte zpracovat.


Technická data

Trvale zapnuto

Webové stránky potřebují technická data pro správné fungování. Bez těchto dat by nebylo možné například vyhledávat, přehrát video nebo dokončit objednávku v e-shopu.

Analytické a statistické údaje

Analytické a statistické údaje nám pomáhají pochopit, jaké funkce jsou vaše oblíbené, co nám na webu nefunguje, jaké zařízení pro prohlížení stránek používáte a mnoho dalších.

Přejít na obsah stránky

Kampaň Zpátky do veřejné dopravy

Na zadních sklech některých autobusů, na obrazovkách ve vlacích a v autobusech, na vybraných zastávkách a na dalších nosičích po celém kraji je v těchto dnech možné si všimnout informační kampaně směrem k cestujícím, kterou představujeme benefity cestování veřejnou dopravou. O tom, co současná kampaň obnáší, komu je určená a co od ní očekává, mluví v rozhovoru Martin Štětkář, jednatel společnosti KOVED.


Pane jednateli, můžete nám představit současnou dopravní kampaň?
Integrovaná doprava Zlínského kraje, která zahrnuje regionální i navazující mezikrajskou dopravu autobusovými a vlakovými spoji, má jako hlavní prvek svého loga stylizované písmeno „Z“. To symbolizuje jednak Zlínský kraj, jednak zastávky. Mimochodem – právě na autobusových zastávkách v našem kraji se s ním mohou obyvatelé setkat nejčastěji. Postupně totiž probíhá obměna zastávkových označníků novými, kterým dominuje právě stylizované písmeno „Z“. A protože toto písmeno výborně vystihuje region, využili jsme je jako základ pro jednotlivé výzvy, jimiž se obracíme k cestujícím.

Jaké sdělení pro cestující máte? 
Začnu trochu zeširoka: Velkou část loňského a první čtyři měsíce letošního roku pandemická situace do značné míry ochromila život v naší republice. Děti a studenti se vzdělávali na distanční výuce, velké procento lidí pracovalo formou home-office. Taková doba samozřejmě dopravě obecně vůbec nepřála. Pevně věřím, že podobně tvrdý lock-down už nepřijde a že lidé budou potřebovat cestovat do škol, do práce, za příbuznými, za zábavou. A my je chceme upozornit, že tu existuje Integrovaná doprava Zlínského kraje, s níž můžou počítat. Proto je zveme „za výlety“, „za nákupy“, „za kamarády“…

Kampaň je načasovaná na přelom srpna a září…
Ano, přelom prázdnin a začátku nového školního roku jsme zvolili záměrně. Společně s návratem dětí do škol rodiče kromě jiného řeší, jak budou své děti do školy dopravovat. Chceme jim dát najevo, ubezpečit je, že právě Integrovaná doprava Zlínského kraje je správnou volbou – je spolehlivá, pohodlná a hlavně bezpečná. Jejím využíváním nemusí být děti závislé na odvozu rodičů do školy, do kroužků, za sportem… Pokud rodiče pořídí dětem kartu Zetka, nemusí jim dávat ani peníze, protože s kartou zaplatí za cestu bezhotovostně. Platit se samozřejmě dá i bankovními kartami nebo mobilními aplikacemi.

Je tedy sdělení určeno jen dětem, respektive jejich rodičům?
Rozhodně ne. Naší snahou a zároveň naším přáním je, aby se veřejná doprava stala plnohodnotnou alternativou k cestování autem. Aby se lidé reálně zamýšleli nad tím, jaký druh dopravy ke konkrétní cestě zvolí. Veřejná doprava totiž nabízí spoustu benefitů. Tím největším je samozřejmě fakt, že je ekologičtější než individuální automobilová doprava. Turistům umožňuje cestovat tak, že se nemusí vracet do výchozího bodu cesty. Umožňuje jim lépe poznat region. Zkrátka cestujícímu dává svobodu.

Věříte, že se lidé do veřejné dopravy vrátí?
Pevně v to věřím. V roce 2020 jsme během měsíců, kdy nebyly uzavřené školy a lidé nepracovali z domova, měli ve veřejné dopravě větší tržby, než byl předpoklad. Konkrétně šlo o leden, únor, červenec, srpen a září. V letošním roce vidíme nárůst tržeb  od května, tedy zase od prvního měsíce, kdy skončil lock-down. Oproti dubnu vzrostly tržby o víc než čtvrtinu, oproti březnu dokonce o více než 30 %. Doufám, že naše kampaň přivede do Integrované dopravy Zlínského kraje další cestující.

Podívejte se na videospot.
 

Zavřít vyhledávání

Vyhledávání

Zavřít mobilní menu
Rezervace